Pokud vám váš poskytovatel zvýšil od 1.1.2013 cenu u služby, můžete dát do 21. ledna 2013 výpověď i v případě, že jste vázáni smlouvou.
Obecně máte nárok na výpověď bez sankcí, pokud se navýšila cena bez DPH. Pokud se navýšila cena s DPH a cena bez DPH zůstala stejná nebo se snížila, tak nárok na výpověď nemáte.
Jak postupovat s výpovědí:
- zavolejte na zákaznickou linku svého poskytovatele
- operátorovi pouze sdělte, že z důvodu navýšení ceny bez DPH chcete službu vypovědět
- pokud by byl problém (u mobilní hlasové služby – u internetových služeb by být neměl): odkažte se na rozhodnutí soudu, který říká: “Směrnice požaduje, aby si všichni účastníci veřejně přístupných telefonních služeb, včetně mobilních služeb, kteří o to požádají, mohli ponechat své číslo (svá čísla) nezávisle na podniku, který službu poskytuje, a to v případě zeměpisných čísel v určitém místě a v případě nezeměpisných čísel kdekoliv; toto se nevztahuje na přenositelnost čísel mezi sítěmi poskytujícími služby v pevných místech a mobilními sítěmi. Žádné další výjimky z přenositelnosti čísel nejsou.” viz. http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2005/0001_1Ao__0500098A_prevedeno.pdf
Obecnou šablonu pro výpověď služeb naleznete v záložce Dokumenty ke stažení ZDE.
Jak na výpověď u O2:
- zavolejte na zákaznickou linku 800 123 456 nebo z mobilního telefonu O2 *11
- z menu zvolte volbu 5 (výpověď služby) a poté podle typu služby – hlasové služby volba 1, internet volba 2
- v dalším kroku zvolíte, jestli chcete vypovědět mobilní nebo pevnou službu a budete spojeni s operátorem O2
- s výpovědí pevného nebo mobilního internetu není žádný problém, operátorovi pouze sdělte, že z důvodu navýšení ceny bez DPH chcete službu vypovědět
- horší situace nastává, pokud vypovídáte hlasovou mobilní službu. Operátor vám nebude chtít vyhovět nebo vám sdělí, že službu vypoví, ale za cenu definitivního zrušení vašeho účastnického čísla.
- na to však nemusíte přistoupit a máte hned dvě možnosti
- 1) odkažte se na rozhodnutí soudu, který říká: “Směrnice požaduje, aby si všichni účastníci veřejně přístupných telefonních služeb, včetně mobilních služeb, kteří o to požádají, mohli ponechat své číslo (svá čísla) nezávisle na podniku, který službu poskytuje, a to v případě zeměpisných čísel v určitém místě a v případě nezeměpisných čísel kdekoliv; toto se nevztahuje na přenositelnost čísel mezi sítěmi poskytujícími služby v pevných místech a mobilními sítěmi. Žádné další výjimky z přenositelnosti čísel nejsou.” viz. http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2005/0001_1Ao__0500098A_prevedeno.pdf
- 2) nechte si tarif převést na předplacenou službu, kde vám O2 číslo ponechá a potom můžete z předplacené služby na jiný výhodnější tarif nebo k jinému operátorovi
+CreditNet