sobota 16. ledna 2010

5. Recenze Nokia N900 - média a zábava

Hry: Osobně jsem zkoušela na N900 Mah-Jong, Gweld, Bounce a samozřejmě Quake OpenArena. Telefon je pro hry jako stvořený, 3D perfektní, plynulé vykreslování a dostatečně rychlé reakce. Pokud telefon připojíte k TV, čeká vás opravdu výborný herní zážitek! Ač nejsem herní maniak, Bounce z N900 mi nyní chybí :o)

5Mpx kamera s optikou Carl Zeiss umožňuje nafocení kvalitních snímků za dobrých podmínek (poměr fotografií 4:3 a 16:9). Na vestavěný blesk bych moc nespoléhala, přijde mi spíše jako bludička, tudíž na noční focení N900 opravdu moc není. Je možno využít funkce přiřazení GPS souřadnic pořízení snímku (já např. tuto funkci využívám stále) a tím uchovat i přesné místo pořízení vaší fotografie. Po vyfocení můžete svou fotografii upravit přímo v telefonu nebo jí přiřadit různé štítky a tím si i vaše fotografie třídit do různých skupin. S focením jsem v N900 spokojena, tato funkce splnila mé očekávání, ale ani ničím nepřekvapila.
V době testování nebyly zrovna optimální podmínky pro focení...
N900 má dobré parametry pro natáčení širokoúhlého videa v rozlišení až 800 x 480 pixelů. Natočené video je však oproti N97 v horší kvalitě. Je to jednou ze slabších stránek tohoto přístroje a podle mne je vidokamera spíše pro nouzové použití...

Fotografie i videa můžete sdílet např. na Ovi či Flickr a podělit se tak s přáteli o vaše zážitky.
S přehráváním videa je to však již s N900 jiné - jedním slovem SUPER! Podpora mnoha formátů, kodeků a streamování řadí telefon mezi špičku v multimédiích. Přehrávání filmů je plynulé, ve vysokém rozlišení. Není problém připojit k TV a zkouknout svůj oblíbený film na velké obrazovce. Krátce zmíním např. přehrávání videa z YouTube, které běží naprosto bez problémů i ve vysoké kvalitě.
Přehrávání hudby uložené v telefonu či hudebních streamů je také bez problémů. Již téměř klasické je možnost řazení hudebních souborů podle alb, interpretů, či vytvoření vlaastní knihovny. Nejsem moc fanoušek sluchátek, ale dodávaná sluchátka rozhodně nejsou nepříjemná. Pokud chcete, můžete zvuk pouštět přímo z reproduktorů... budete překvapeni kvalitou přenosu. Pro příjemnější poslech např. v autě můžete využít vestavěný FM vysílač a naladit si hudbu z vašeho přístroje přímo na autorádiu. Z vlastní zkušenosti doporučuji umístění v blízkosti rádia. Přehráváním rádia v základu N900 nedisponuje, ale po doistalování sw FM přijímače není problém využít i poslech rádia na vašem tabletu. FM rádio umí RDS, což by mohlo být velmi dobře využitelné v navigaci.